Dentálhigiénia, fogkőleszedés

Fogkőeltávolítás (depurálás): az ínyszél alatti és feletti dentális plakk professzionális eltávolítása. Ezt a beavatkozást rendszerint a dentálhigiénikus végzi. Része a prevenció is amelynek során néha a pácienseket instruálni, motiválni kell. A dentálhigénikus segít a fogápolás szakszerű elsajátításában, elmondja, megtanítja a helyes és rendszeres fogápolást is.

Fogkőleszedés hiányában a következő betegségek alakulhatnak ki:

Fogínygyulladás (gingivitis): a dentális plakk miatt kialakuló ínyszéli gyulladás. Jellemzi az ínyszél duzzanata, ínypapillák duzzanata, vöröses elszíneződése, vérzékenységi hajlama. Folyamatos fennállása fogágybetegséghez vezet.

Fogágybetegség (parodontitis): Az ínyszél alatti plakk felhalmozódása miatt kialakuló állandó gyulladás, ami a fog tartószerkezetének, a fogmedernek visszafordíthatatlan pusztulását okozza. A károsodás lefolyása lassú, visszafordíthatatlan. Bármikor kialakulhat akut fellángolás is. Ennek az állandóan fennálló gyulladásnak következtében a fogak meglazulnak, hosszú távon pedig azok elvesztése következik be.

Fogmedergyulladás – parodontitis

Fogínygyulladás (gingivitis): a dentális plakk miatt kialakuló ínyszéli gyulladás. Jellemzi az ínyszél duzzanata, ínypapillák duzzanata, vöröses elszíneződése, vérzékenységi hajlama. Folyamatos fennállása fogáhybetegséghez vezet.

error: Content is protected !!