Gyökérkezelés

Jó gyökértömések

Komoly fájdalommal járó, súlyosan elfertőződött fogak gyógyszeres kezelése és megmentése.

Okok:

Leggyakoribb oka amikor a fogbél elhal valamilyen fertőzés következtében. A fogbél elhalása bekövetkezhet még fogágybetegség, inkomplett gyökértömés miatt, kémiai hatásra (nagyon mély tömés), traumára (ütés), túlterhelődére is.

Tünetek:

• jellemző a hideg-meleg ételekre, italokra reagáló fogérzékenység
  • harapásra, rágásra jelentkező fájdalom
  • erőteljes éjszakai fogfájás
  • előrehaladott állapotban, kezeletlenül: duzzanat, sipoly, tályog, cysta, góc kialakulása

Csak orvosi segítséggel szüntethető meg, gyökérkezeléssel, vagy súlyosabb esetben foghúzással.

A beavatkozás menete:

A fertőzött fogat meg kell nyitni, a gyökércsatornát ki kell tisztítani, kémiai és fizikai úton, gyógyszeresen kezelni (akár több alkalommal is), majd le kell zárni. Így a gyökércsatorna megtisztul és lehetővé válik a végleges gyökértömés elkészítése. Ez a folyamat többszöri fogászati kezelést igényel.

Inkomplett gyökértömés

Leggyakoribb utópanaszok (kezelések után 2-3 napig), komplikációk, szövődmények:

• ráharapásos érzékenység (rágáskor, összecsukáskor)
  • spontán fájdalom
  • esetenként duzzanat, melegség
  • gyökérkezelt fogak elszíneződhetnek illetve kiszáradásuk miatt törékennyé válhatnak
  • anatómiai okok miatt inkomplett gyökértömés gócképződéshez vezethet

1 év után szükségszerű a kontrollröntgen a gyökérkezelt fogról. Csak akkor mondható gyógyultnak, ha a környező csontszövet regenerálódott, ebben az esetben kivitelezhető a fog megfelelő rekonstrukciója.  Időnként előfordul, elsősorban anatómiai okok, inkomplett gyökértömés miatt, hogy a fog tartószerkezete nem tud regenerálódni, így azt ki kell húzni.

error: Content is protected !!